Veelgestelde vragen
1 Contactinformatie
1.1 Hoe en op welke tijden zijn jullie bereikbaar?
Contactinformatie
Telefoon: +31228-213345
E-mail: info@feestbazaar.nl
Chat: stel uw vraag en ontvang direct antwoord als we online zijn 

Adres Vestiging
Westerstraat 62
1601AL Enkhuizen   
-Let op! Afhaaldagen zijn van dinsdag t/m zaterdag, de vestiging is op maandag gesloten!
-Houd er svp rekening mee dat slechts een gedeelte van het online aanbod terug te vinden is in de vestiging.


Adres Magazijn/Webwinkel
Het Witte Hert 20
1601MJ Enkhuizen
 
1.2 Op welke tijdstippen is de chatoptie beschikbaar?
Via de chat zijn we overdag beschikbaar, in de regel op dezelfde tijden als de telefonische bereikbaarheid. Daarnaast kan het ook voorkomen dat we in de avonduren en weekenduren actief zijn op de chat. Druk op de button rechtsonder en u ziet direct of we online zijn! Zijn we niet online, dan kunt u heel eenvoudig een bericht achterlaten. Hier reageren we z.s.m. op!
2 Betaalinformatie
2.1 Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Er zijn vele mogelijkheden om een betaling te verrichten. Zo kunt u ondermeer kiezen uit ons uitgebreide aanbod van zowel Nederlandse als buitenlandse online betaalmethoden. Hieronder treft u het overzicht aan:

iDEAL, PayPal, Creditcard, Mister Cash/Bancontact, Giropay, DIRECTebanking en betaling onder rembours bij aflevering.

Bankoverboeking:
Voorbetaling kan naar het volgende rekeningnummer: 121223124 (Rabobank), t.n.v. Feestbazaar en o.v.v. uw ordernummer.   


Voor betalingen uit het buitenland vind u hieronder ons IBAN en BIC code:

IBAN nummer: NL25RABO0121223124
BIC code: RABONL2U
 
2.2 Kan ik ook na ontvangst van mijn bestelling betalen?
Wij verwerken en verzenden een bestelling zodra de betaling hiervan in goede orde is ontvangen. Helaas kunnen wij niet betaalde orders niet verwerken*. Heeft u gekozen voor een 'vooruitbetaling via bankoverschrijving', houdt dan rekening met het feit dat het 1-2 werkdagen in beslag kan nemen voordat het bedrag op onze rekening is bijgeschreven. Wij hebben helaas geen invloed op de snelheid hiervan, daar het een transactie is tussen uw en onze bank (rabo).

Betalingen via Ideal, Bancontact (Mister Cash) Creditcard en Paypal worden real-time verwerkt, betekent dat wij orders welke via een van deze betaalmethodes wordt uitgevoerd direct kunnen verwerken en verzenden.

*U kunt eventueel kiezen voor de betaaloptie 'Rembours'. Hierbij betaalt u de chauffeur contant aan de deur bij aflevering van de zending.

2.3 Mijn betaling is mislukt. Het bestelde product heeft nu geen voorraad meer. Kan ik het nog bestellen?
Omdat de order is geplaatst wordt de voorraad afgeboekt. U ontvangt automatisch na 30 minuten een betaallink via e-mail waarmee u de betaling alsnog in orde kunt maken. Andere optie is om de betaling via een bankoverboeking te voltooien, zie http://www.feestbazaar.nl/service/payment-methods/ voor de rekeninggevens. Na ontvangst betaling zullen we de order z.s.m. verwerken!
3 Maat- en productinformatie
3.1 Is er een maattabel beschikbaar?
Jazeker! Voor het kiezen van de juiste maat kunt u het beste een vergelijking maken met uw normale kledingmaat. Hieronder is een overzicht weergegeven die u kunt hanteren voor de maatkeuze. Mocht onverhoopt blijken dat een artikel niet de juiste maat heeft, dan kunt u deze te allen tijde ruilen (mits natuurlijk ongebruikt, in originele verpakking en voorzien van warrenty-tag).



3.2 Is de verkleedkleding geschikt om te wassen?
Feestbazaar heeft een enorm assortiment aan verkleedkleding geschikt voor de meest uiteenlopende thema´s zoals Hippie, Piraat, Cowboy, Tirol, Charleston, Jaren 80 & 90, Halloween en veel meer! De verkleedkleding is leverbaar in diverse prijsklasses, van eenvoudige budetkleding tot luxe gala kostuums en exclusieve themakleding. Veelal is de verkleedkleding voor eenmalig gebruik, waardoor het gewenst is dat de prijs zo laag mogelijk is. Natuurlijk begrijpen wij dat en hebben daarom een groot assortiment (zeer) goedkope verkleedkleding beschikbaar zodat het net even prettiger feestvieren is!

Let op! Houdt er svp rekening mee dat de budget verkleedkleding minder/niet geschikt is om te wassen middels de wasmachine. Advies is om ons te contacten indien het wassen van een product gewenst is. Wij kunnen vervolgens aangeven welke methode het beste is! Feestbazaar is niet aansprakelijk voor eventuele schade die ontstaat aan producten welke voortvloeien uit eigen handelen zonder overleg!
4 Verzenden | Retourneren
4.1 Wat zijn de verzendkosten?

1. Verzenden
Orders worden verzonden via brief - en pakketpost. Hieronder een overzicht van de bijbehorende kosten:

Nederland
Brievenbuspost - €3,50
Pakketpost - €4,95

Belgie & Duitsland
Standaard EU-Pack - €6,95 (gratis vanaf €100)

De verzending is gratis bij een orderwaarde vanaf €75! Voor Belgie is het gratis vanaf €100.

We verzenden ook naar andere landen, dit gebeurt enkel middels pakketpost. Indien u een bestelling naar een land wilt laten verzenden welke niet in het keuzemenu staat, gelieve dan even contact met ons op te nemen.

4.2 Wat is de levertijd van een bestelling?

IVM CARNAVALSDRUKTE VERZENDING UITERLIJK VRIJDAG A.S 24-FEB. VERWACHTE AFLEVERING DOOR POSTNL EEN DAG LATER, OOK OP ZATERDAG.

Standaard PostNL levering (NL & BE)

-Maandag t/m vrijdag: vóór 15.00u besteld = volgende dag in huis*
-Zaterdag: vóór 13.00u besteld = maandag in huis*

*In bijna alle gevallen levert PostNL de zending volgens planning af, sporadisch kan dit wel eens vertragen. Wij hebben daar helaas geen invloed op en zijn hiervoor dan ook niet aansprakelijk. 
 

Spoedlevering NL (waddeneilanden uitgesloten)
-Ma t/m za: voor 12.30u besteld = ‘s avonds tussen 18.00u en 22.30u in huis!
 

U kunt de gewenste verzendmethode selecteren bij het afronden van uw bestelling in de winkelwagen.


Pakjegemak
Bent u overdag niet thuis of vind u het handiger om de bestelling af te halen? Dat kan met de PakjeGemak bezorgservice van PostNL. Met ruim 2600 afhaallocaties in heel Nederland zit er altijd een afhaalpunt bij u in de buurt, zoals Albert Heijn, Primera, Bruna, Postkantoor of één van de talloze andere aangesloten winkels. Ook kunt u kiezen voor avondbezorging of extra vroege bezorging op de dag!

De voordelen van PakjeGemak op een rij:
-U hoeft niet thuis te blijven voor het in ontvangst nemen van de bestelling.
-U kiest zelf op welke locatie u het pakket wilt afhalen.
-Er zijn ruim 2600 afhaallocaties in heel Nederland.
-Avondbezorging en extra vroege bezorging mogelijk. 

4.3 Kan ik mijn bestelling retourneren en hoeveel tijd heb ik hiervoor?
2. Retourneren
Indien een artikel niet naar wens is kunt u deze retourneren (met alle geleverde toebehoren en in originele staat en verpakking, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies) naar het volgende adres:
 
Retouren FeestBazaar
Kruitmolen 15e (let op: géén afhaaladres)
1601 MC Enkhuizen

Bij de retourzending dient u het retourformulier ingevuld toe te voegen welke u hier kunt downloaden: Retourformulier. Zonder het bijgevoegde retourformulier kunnen wij de retourzending niet in behandeling nemen.

Bestellingen kunnen zonder opgaaf van redenen binnen 14 kalenderdagen na ontvangst worden geannuleerd, na deze termijn kan een retouropdracht niet meer in behandeling worden genomen (let op! Indien u onverhoopt een defect product heeft ontvangen, dient u dit direct aan ons kenbaar te maken. Gelieve dit niet zomaar te retourneren. Het product kan dan helaas niet worden geaccepteerd bij de retourafhandeling). 

De verzendkosten voor het retourneren zijn voor rekening van de koper. Na controle zal het bedrag van de geretourneerde artikelen binnen 14 dagen worden teruggestort op uw rekening.

Let op: Verschillende artikelen kunnen wegens o.a. hygienische redenen niet worden geretourneerd! Het betreft hier pruiken, snorren, baarden, beenmode (panty's, kousen, sokken etc.) oorbellen en tattoo sleeves.
4.4 Ik heb een artikel ontvangen maar wil deze ruilen voor iets anders, kan dit?
3. Ruilen
Indien u een nieuwe maat/artikel wenst te ontvangen, kunt u hiervoor een nieuwe bestelling plaatsen. Voor de geretourneerde artikelen wordt het te verrekenen bedrag na controle automatisch terug gestort op uw rekeningnummer. Voor de afhandeling is dit de snelste en meest overzichtelijke methode. Retourneren en opnieuw bestellen zijn twee afzonderlijke procedures in ons systeem.
5 Afhalen
5.1 Hebben jullie ook een vestiging waar ik de artikelen kan bekijken en afhalen?
Wij hebben een vestiging in Enkhuizen waar u artikelen kunt bekijken en afhalen. Indien u via de webshop een bestelling heeft geplaatst ligt deze in de regel de 2e werkdag na plaatsing hiervan klaar (voorbeeld: maandag besteld, vanaf woensdag afhalen mogelijk). Echter omdat dit niet altijd te garanderen is, doet u er goed aan om te informeren naar de status!

De vestiging is ook op zaterdag geopend (maandag gesloten!), afhalen op deze dag is dus ook mogelijk! Heeft u last minute een product nodig, dan kunt u onze winkel bezoeken en daar het product ter plekke aanschaffen zodat u in de avond alsnog de blits kan maken op het festijn!

Ps. Houdt er rekening mee dat slechts een klein deel van het aanbod in de webshop beschikbaar is in de vestiging.

Afhaal-Vestigingsadres
Westerstraat 62
1601AL Enkhuizen   
Afhaaldagen zijn van dinsdag t/m zaterdag, de vestiging is op maandag gesloten!
5.2 Kan ik mijn bestelling afhalen bij een DHL en/of PostNL locatie?
Op dit moment nog niet, echter wordt hier aan gewerkt. Er zal binnenkort een optie komen waarbij u zelf het tijdstip en locatie kan kiezen voor afhalen van uw bestelling!
6 Herroepingsrecht
6.1 Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
  3. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
  4. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
  1. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.


Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

  1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.


Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

  1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
  2. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.