Retourneren & Ruilen

1) RETOURNEREN

Geen probleem en heel eenvoudig via ons retour portaal! Retourneren is mogelijk binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling. Zie hieronder de stappen die je snel & makkelijk doorloopt in het retour portaal:

1. Retour Aanmelden
Meld binnen 30 dagen, nadat je jouw bestelling hebt ontvangen, je retour aan in ons retourportaal via de onderstaande button. Vul je gegevens in waaronder het emailadres waarmee besteld is en het ordernummer. (ordernummer begint met FB, bijvoorbeeld: FB123456).

2. Online Retour formulier invullen
Na het invullen van je gegevens komt jouw gehele order tevoorschijn. Geef hier aan welke items je retour gaat sturen en wat de reden is van het terug sturen. Klik dan op “verzendmethode kiezen” om naar de volgende stap te gaan.

3. Verzendmethode kiezen
Bij het kiezen van een verzendmethode worden jouw gegevens automatisch ingevuld. Het enige dat je hoeft te doen is de gewenst vervoerder te kiezen. Hierbij heb je keuze tussen PostNL, DHL, DPD en B-Post (België). Betaal eenvoudig voor uw retour met bijvoorbeeld Ideal. Onder het selecteren van de betaalmethode kan je klikken op; "pakketpunten" om te kijken welke servicepunten bij jou in de buurt zijn.

4. Retourlabel en retourformulier printen
Print het retourlabel en retourformulier uit. Plak het retourlabel op je pakket en doe het retourformulier in de doos. Breng je pakket naar een afhaalpunt van de gekozen vervoerder. Vergeet niet om het oude verzendetiket te verwijderen!

5. Terugbetaling
Zodra we je retourzending ontvangen, wordt het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen teruggestort. Indien je voor AfterPay | Riverty hebt gekozen, wordt het bedrag op de openstaande rekening in mindering gebracht.

------------------------------------
RETOUR AANMELDEN
------------------------------------

Noot: Wanneer je jouw complete bestelling retourneert, storten wij het gehele aankoopbedrag terug, inclusief de eventueel betaalde (standaard) verzendkosten voor de heenzending!

* Meerdere bestellingen in één keer retourneren? Dat kan! Je kunt in dat geval 1 retour aanmelden via ons retour portaal. Je ontvangt een retourformulier en een retourlabel.
Artikelen uit andere bestellingen kun je in dezelfde doos meesturen. Graag ontvangen wij het ordernummer van alle bestellingen en welke artikelen zijn geretourneerd, zodat het duidelijk is voor onze retourafdeling dat het om meerdere bestellingen gaat. Je kunt deze informatie op het retourformulier erbij schrijven of een andere notitie toevoegen


2) KOSTEN RETOURNEREN (via ons retourproces)

VANUIT NEDERLAND: Via het retour portaal kan je de retourzending eenvoudig aanmelden en versturen via PostNL, DHL of DPD. Je bent vrij om een vervoerde te kiezen naar keuze op basis van bijvoorbeeld de kosten en de afstand van het servicepunt.

PostNL (€4,45):
- Retourneren via je lokale PostNL Servicepunt
- Eenvoudig betalen via o.a. Ideal
- Print je retouretiket en plak die zelf op de retour zending

DHL (€5,95):
Retourneren via je lokale DHL Servicepunt
- Eenvoudig betalen via o.a. Ideal
- Print je retouretiket en plak die zelf op de retour zending

DPD (€4,95):
Retourneren via je lokale DPD Servicepunt
- Eenvoudig betalen via o.a. Ideal
- Print je retouretiket en plak die zelf op de retour zending


VANUIT BELGIE: Via het retour portaal kan je de retourzending eenvoudig aanmelden en versturen via PostNL, B-Post of DPD. Je bent vrij om een vervoerder te kiezen op basis van bijvoorbeeld de kosten en de afstand van het servicepunt.

PostNL (€9,55):
- Retourneren via je lokale PostNL Servicepunt
- Eenvoudig betalen via o.a. Bankcontact
- Print je retouretiket en plak die zelf op de retour zending

DPD (€6,60):
Retourneren via je lokale DHL Servicepunt
- Eenvoudig betalen via o.a. Bankcontact
- Print je retouretiket en plak die zelf op de retour zending

B-Post (vanaf: €10,75):
Retourneren via je lokale DPD Servicepunt
- Eenvoudig betalen via o.a. Bankcontact
- Print je retouretiket en plak die zelf op de retour zending

*De kosten voor het retourneren van jouw bestelling zijn voor jezelf. De kosten in ons portaal zijn aangepaste tarieven en een stuk goedkoper dan de standaard pakketprijzen bij het postkantoor. De kosten zijn eenvoudig te betalen via ons retour portaal.


LIEVER OP JOUW EIGEN MANIER HET PAKKETJE NAAR ONS TERUG STUREN?
Dat kan ook! Je bent vrij in de keuze van een koerier, ze hanteren verschillende (hogere) tarieven. Deze kosten zijn voor jezelf. Ons retouradres is:

Retouren Feestbazaar
Het Witte Hert 20
1601 MJ Enkhuizen

Uiteraard mag je de retourzending ook zelf bij ons langs brengen in ons magazijn in Enkhuizen op bovenstaand adres, dit kost niets.


DEFECT/VERKEERD PRODUCT ONTVANGEN?
Indien je onverhoopt een defect/verkeerd product hebt ontvangen of als er andere onvolkomenheden zijn, is het belangrijk dat je dit z.s.m. aan ons doorgeeft (in ieder geval uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst). Graag onze instructies vervolgens even afwachten en het artikel nog niet retourneren (wellicht is dit namelijk niet nodig!)

Let op!
Na 30 dagen is het niet meer mogelijk om artikelen te retourneren. Ook kunnen onderstaande artikelen niet worden geretourneerd (om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken):
- Pruiken
- Baarden
- Snorren
- Panty's
- Kousen
- Sokken
- Oorbellen
- Tattoo sleeve
- Lenzen
- Gebruikte of gedragen kleding
- Ballonnen gevuld met helium


2) RUILEN

Retourneer je product(en) gemakkelijk op de bovenstaande wijze. Je kunt ondertussen een nieuwe bestelling plaatsen van de nieuwe gewenste product(en) zodat u deze tijdig in huis heeft. De nieuwe bestelling zal op de door jou gekozen dag worden bezorgd. Na ontvangst en controle van je retour storten wij het bedrag hiervan terug op je rekening.