Veelgestelde vragen
1 Contactinformatie
1.1 Hoe en op welke tijden zijn jullie bereikbaar?
Contactinformatie
Telefoon: +31228-213345 (ma t/m vr 09.00-17.00 & za 09.00-13.00)
E-mail: info@feestbazaar.nl
Chat: stel uw vraag en ontvang direct antwoord als we online zijn 

Adres Vestiging
Westerstraat 62
1601AL Enkhuizen   
-Let op! Afhaaldagen zijn van dinsdag t/m zaterdag, de vestiging is op maandag gesloten!
-Houd er svp rekening mee dat slechts een gedeelte van het online aanbod terug te vinden is in de vestiging.


Adres Magazijn/Webwinkel
Het Witte Hert 20
1601MJ Enkhuizen
 
1.2 Op welke tijdstippen is de chatoptie beschikbaar?
Via de chat zijn we in de regel op dezelfde tijden als de telefonische bereikbaarheid. Daarnaast zijn we veelal ook in de avonduren en weekenduren actief zijn op de chat. Druk op de button rechtsonder en u ziet direct of we online zijn! Zijn we niet online, dan kunt u heel eenvoudig een bericht achterlaten. Hier reageren we z.s.m. op!
2 Betaalinformatie
2.1 Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Er zijn vele mogelijkheden om een betaling te verrichten. Zo kunt u ondermeer kiezen uit ons uitgebreide aanbod van zowel Nederlandse als buitenlandse online betaalmethoden. Hieronder treft u het overzicht aan:

iDEAL, Afterpay (Achteraf betalen), PayPal, Creditcard, Mister Cash/Bancontact, Belfius, KBC, ING Homepay, Giropay, DIRECTebanking en American Express en bankoverboeking.

Bankoverboeking:
Voorbetaling kan naar het volgende rekeningnummer: 121223124 (Rabobank), t.n.v. Feestbazaar en o.v.v. uw ordernummer.   


Voor betalingen uit het buitenland vind u hieronder ons IBAN en BIC code:

IBAN nummer: NL25RABO0121223124
BIC code: RABONL2U

Voor diverse betaalmethoden worden er extra kosten in rekening gebracht (deze zijn we verschuldigd aan de betreffende betaalprovider). De extra kosten worden berekend over de totale orderwaarde.

Afterpay achteraf betalen: €1,50
Mastercard: 2,5%
Visa: 2,5%
American Express: 3,95%
Giropay: 2% + €0,25
Maestro: 2,45%
Bancontact/Mister Cash: 1,75% + €0,25
Belfius: 1,25% + €0,10
KBC: 1,25% + €0,10
ING Homepay: 1,40% + €0,15
Sofort banking: 1% + €0,15
Carte Bleue: 2,5%
Paypal: 3%


Toelichting Afterpay:
AfterPay voert voor Feestbazaar het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale factuur van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. U kunt betalen met een digitale factuur van AfterPay tot een bedrag van €200. Zakelijk is het mogelijk om voor een hoger bedrag te bestellen met Afterpay, neem dan even contact met ons op.

Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk de bestelling betalen met een andere betaalmethode.

Je kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen via 020-7230270.

2.2 Kan ik ook na ontvangst van mijn bestelling betalen?
Dat is mogelijk door te kiezen voor de betaaloptie 'Afterpay'.

Toelichting Afterpay:
AfterPay voert voor Feestbazaar het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale factuur van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. U kunt betalen met een digitale factuur van AfterPay tot een bedrag van €1000.

Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk de bestelling betalen met een andere betaalmethode.

Je kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen via 020-7230270.

2.3 Mijn betaling is mislukt. Het bestelde product heeft nu geen voorraad meer. Kan ik het nog bestellen?
Omdat de order is geplaatst wordt de voorraad afgeboekt. U ontvangt automatisch na 30 minuten een betaallink via e-mail waarmee u de betaling alsnog in orde kunt maken. Andere optie is om de betaling via een bankoverboeking te voltooien, zie http://www.feestbazaar.nl/service/payment-methods/ voor de rekeninggevens. Na ontvangst betaling zullen we de order z.s.m. verwerken!
3 Maat- en productinformatie
3.1 Is er een maattabel beschikbaar?
Jazeker! Voor het kiezen van de juiste maat kunt u het beste een vergelijking maken met uw normale kledingmaat. Hieronder is een overzicht weergegeven die u kunt hanteren voor de maatkeuze. Mocht onverhoopt blijken dat een artikel niet de juiste maat heeft, dan kunt u deze te allen tijde ruilen (mits natuurlijk ongebruikt, in originele verpakking en voorzien van warrenty-tag).



3.2 Is de verkleedkleding geschikt om te wassen?
Feestbazaar heeft een enorm assortiment aan verkleedkleding geschikt voor de meest uiteenlopende thema´s zoals Hippie, Piraat, Cowboy, Tirol, Charleston, Jaren 80 & 90, Halloween en veel meer! De verkleedkleding is leverbaar in diverse prijsklasses, van eenvoudige budetkleding tot luxe gala kostuums en exclusieve themakleding. Veelal is de verkleedkleding voor eenmalig gebruik, waardoor het gewenst is dat de prijs zo laag mogelijk is. Natuurlijk begrijpen wij dat en hebben daarom een groot assortiment (zeer) goedkope verkleedkleding beschikbaar zodat het net even prettiger feestvieren is!

Let op! Houdt er svp rekening mee dat de budget verkleedkleding minder/niet geschikt is om te wassen middels de wasmachine. Advies is om ons te contacten indien het wassen van een product gewenst is. Wij kunnen vervolgens aangeven welke methode het beste is! Feestbazaar is niet aansprakelijk voor eventuele schade die ontstaat aan producten welke voortvloeien uit eigen handelen zonder overleg!
4 Verzenden | Retourneren
4.1 Wat zijn de verzendkosten?

1. Verzenden
Orders worden verzonden via brief - en pakketpost. Hieronder een overzicht van de bijbehorende kosten:

Nederland
Brievenbuspost - €3,50
Pakketpost - €4,95 (gratis vanaf €75)
Spoedlevering - €7,95

Belgie & Duitsland
Standaard EU-Pack - €5,95 (gratis vanaf €100)

We verzenden ook naar andere landen, dit gebeurt enkel middels pakketpost. Indien u een bestelling naar een land wilt laten verzenden welke niet in het keuzemenu staat, gelieve dan even contact met ons op te nemen.

Noot: Als u een deel van uw bestelling retourneert en de totale bestelwaarde valt na retournering onder de €75,- dan vervalt het recht op gratis verzending en zal deze verrekend worden.

4.2 Wat is de levertijd van een bestelling?

Standaard PostNL levering (NL & BE)
-Maandag t/m vrijdag: vóór 20.00u besteld = volgende dag in huis*
-Zaterdag: vóór 15.00u besteld = maandag in huis*

*In bijna alle gevallen levert PostNL de zending volgens planning af, sporadisch kan dit wel eens vertragen. Wij hebben daar helaas geen invloed op en zijn hiervoor dan ook niet aansprakelijk. 
 

Spoedlevering NL (waddeneilanden uitgesloten)
-Ma t/m vr: voor 12.00u besteld = ‘s avonds tussen 17.00u en 22.00u in huis!
 

U kunt de gewenste verzendmethode selecteren bij het afronden van uw bestelling in de winkelwagen.


Pakjegemak
Bent u overdag niet thuis of vind u het handiger om de bestelling af te halen? Dat kan met de PakjeGemak bezorgservice van PostNL. Met ruim 2600 afhaallocaties in heel Nederland zit er altijd een afhaalpunt bij u in de buurt, zoals Albert Heijn, Primera, Bruna, Postkantoor of één van de talloze andere aangesloten winkels. Ook kunt u kiezen voor avondbezorging of extra vroege bezorging op de dag!

De voordelen van PakjeGemak op een rij:
-U hoeft niet thuis te blijven voor het in ontvangst nemen van de bestelling.
-U kiest zelf op welke locatie u het pakket wilt afhalen.
-Er zijn ruim 2600 afhaallocaties in heel Nederland.
-Avondbezorging en extra vroege bezorging mogelijk. 

4.3 Kan ik mijn bestelling retourneren en hoeveel tijd heb ik hiervoor?

2. RETOURNEREN
Retourneren van artikelen is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Het retouradres is:
 
Retouren Feestbazaar
Het Witte Hert 20
1601 MJ Enkhuizen

De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. Graag willen wij u vragen bij de retourzending het retourformulier toe te voegen welke u hier kunt downloaden: Retourformulier. Na terugkomst en controle zal het bedrag van de geretourneerde artikelen binnen 14 dagen worden teruggestort op uw rekening (let op, ivm de extreme halloween drukte kan dit momenteel iets afwijken, dank voor het begrip!). Indien u heeft gekozen voor 'Afterpay', zal u van hen via e-mail een nieuw betaaloverzicht ontvangen.

Keuze koerier
Uw retourzending kunt u eenvoudig versturen via een koerier zoals PostNLDHL of DPD. Klik op de betreffende koerier om te bekijken hoe een pakket via hen verzonden kan worden en welke kosten zij hiervoor rekenen. Let wel, dat u de retourzending naar ons adres dient te versturen en niet naar een afhaalpunt van de koerier.

Defect/verkeerd product
Indien u onverhoopt een defect/verkeerd product hebt ontvangen, dient u dit z.s.m. aan ons kenbaar te maken. Graag onze instructies vervolgens even afwachten en het artikel nog niet retourneren (wellicht is dit namelijk niet nodig!).

Let op: Na 14 dagen is het niet meer mogelijk om artikelen te retourneren. Ook kunnen onderstaande artikelen niet worden geretourneerd (om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken):

-Pruiken, Baarden, Snorren, Panty's, Kousen, Sokken, Oorbellen, Tattoo Sleeves en Lenzen
-Gebruikte of gedragen kleding

4.4 Ik heb een artikel ontvangen maar wil deze ruilen voor iets anders, kan dit?
3. RUILEN
Retourneer uw product(en) op de bovenstaande wijze. Je kunt ondertussen een nieuwe bestelling plaatsen van de nieuwe gewenste product(en) en deze zal op de door uw gekozen dag worden bezorgd. Na ontvangst van uw retour storten wij het bedrag hiervan terug op uw rekening.
5 Afhalen
5.1 Hebben jullie ook een vestiging waar ik de artikelen kan bekijken en afhalen?
Wij hebben een vestiging in Enkhuizen waar u artikelen kunt bekijken en afhalen. Indien u via de webshop een bestelling heeft geplaatst ligt deze in de regel de 2e werkdag na plaatsing hiervan klaar (voorbeeld: maandag besteld, vanaf woensdag afhalen mogelijk). Echter omdat dit niet altijd te garanderen is, doet u er goed aan om te informeren naar de status!

De vestiging is ook op zaterdag geopend (maandag gesloten!), afhalen op deze dag is dus ook mogelijk! Heeft u last minute een product nodig, dan kunt u onze winkel bezoeken en daar het product ter plekke aanschaffen zodat u in de avond alsnog de blits kan maken op het festijn!

Ps. Houdt er rekening mee dat slechts een klein deel van het aanbod in de webshop beschikbaar is in de vestiging.

Afhaal-Vestigingsadres
Westerstraat 62
1601AL Enkhuizen   
Afhaaldagen zijn van dinsdag t/m zaterdag, de vestiging is op maandag gesloten!
5.2 Kan ik mijn bestelling afhalen bij een PostNL locatie?
U kunt bij een PostNL locatie een bestelling laten bezorgen en daar afhalen. Tijdens het bestellen in de webshop dient u uw postcode in te voeren, de dichtstbijzijnde afhaalpunten worden dan getoond. Hier kunt u een gewenste locatie uit kiezen.
6 Herroepingsrecht
6.1 Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
  3. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
  4. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
  1. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.


Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

  1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.


Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

  1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
  2. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.